Business development (sales strategie)

Maarten Tuit

Sales Specialist

Als (beginnend) ondernemer komt er van alles op je af. Vaak worden we door de KVK al ingefluisterd bij de oprichting van je onderneming, om vooral je financiële zaken goed voor elkaar te hebben. Zo gaan we direct op zoek naar een boekhouder en zorgen we ervoor dat we een ontzettend mooi logo en uitstraling hebben om straks een goed uitziende factuur te kunnen versturen. Allemaal ontzettend belangrijke zaken om op orde te hebben als je je eigen business hebt. Daarnaast hebben heel veel zzp’ers/ondernemers een goede online zichtbaarheid en lijkt het haast alsof je alleen nog online je grote kansen hebt. Voor al deze richtingen hebben wij als zzp’ers/ondernemers een (soort van) strategie, idee of visie. Maar hoe kan het dan zo zijn dat het gros van de ondernemers in Nederland geen strategie op new business, sales en acquisitie heeft? Uit cijfers blijkt dat 97% van bedrijven geen salesstrategie heeft. Zonde! Het hebben van een juiste strategie en visie kan je ontzettend veel opleveren omdat je werkt met een uitgangspunt. Je gaat meer focussen en je stopt met het schieten van hagel. <br>Waar zit jouw laaghangend fruit en wie zijn jouw droomklanten? In deze sessie leer je een aantal handige tips en tricks over jouw salesstrategie en hoe je nog assertiever je verkoopgesprek in kan gaan.