Het maken van aansprekende video’s is een uitstekend middel om jouw verhaal (en dat van je bedrijf) te vertellen. Maar hoe pak je dat (slim) aan, wat zijn handige tools en hoe bereik je de gewenste resultaten? Maar zeker ook: wat moet je níet doen?
Die vragen en vooral de antwoorden staan centraal in deze veelzijdige, aanstekelijke en interactieve workshop over het maken van zakelijke vlogs. Aan de hand van talloze voorbeelden, tips, trucs en ervaringen uit de praktijk leer je hoe je video’s kunt inzetten als effectief middel om beter in beeld te komen.
Want voor veel ZZP’ers is het steeds belangrijker om zichtbaar en herkenbaar te zijn. Daar zijn video’s bij uitstek geschikt voor. Zodra (potentiële) klanten of opdrachtgevers zien wie je bent, snappen ze beter wat je doet en komen ze bijna als vanzelf naar je toe.
Video’s kunnen je marketing ondersteunen, het vertrouwen van het publiek in jou en je missie versterken, je bereik (en dus afzetmarkt, omzet, winst, enzovoorts) vergroten en zorgen dat je letterlijk en figuurlijk in beeld blijft bij je doelgroep. Video is bovendien het perfecte medium om direct jouw ideale klant aan te spreken: door het delen van waardevolle content bouw je een hechtere band op.
Zie je nu meteen allemaal beren op de weg? Niet nodig: zeker nu kun je heel simpel en laagdrempelig aan de slag met video’s en vlogs. Je hoeft geen dure cameraploeg in te huren, geen prijzige programma’s aan te schaffen om te monteren en geen eindeloze cursussen te volgen. Video’s maken doe je lekker zelf, met je smartphone, en tijdens deze workshop maken we samen een vliegende start.
Over Roland
Als zelfstandig en veelzijdig multimediaman houdt Roland er van om verschillende disciplines met elkaar te combineren. Zo schrijft en presenteert hij onder meer voor AD en AD.nl, is hij zeer actief op zijn eigen sociale media kanalen, presenteert hij podcasts en een wekelijkse radioshow voor De Ondernemer, denkt hij graag creatief mee en staat hij met gemak live te presenteren voor grote zalen.